sprzedaz firmy

Jak korzystnie sprzedać firmę lub jej część?

Read Time:1 Minute, 40 Second

Przedsiębiorca, który rozważa przejście na emeryturę lub poszukuje dla siebie nowych wyzwań, może zdecydować się na sprzedaż całości lub części firmy. W celu odnalezienia potencjalnych kupców i realizacji procedury sprzedaży, wielu przedsiębiorców korzysta z pomocy wyspecjalizowanych kancelarii prawnych, które świadczą kompleksowe usługi doradcze. W sprzedaży firmy szczególnie ważne jest doradztwo transakcyjne, na które składa się m.in. badanie due diligence i poszukiwanie inwestora.

Sprawdzenie kondycji firmy

Jednym z najważniejszych elementów procesu sprzedaży firmy, który pozwoli w prawidłowy sposób określić jej aktualną wartość, jest badanie due diligence. To kompleksowa analiza firmy pod wieloma kątami, zarówno pod względem prawnym, jak i ekonomicznym. W ramach doradztwa transakcyjnego badanie due diligence realizowane jest na rzecz podmiotu sprzedającego, ale z tego typu badania może i powinien skorzystać oczywiście również podmiot, który decyduje się na zakup. Dzięki badaniu istnieje możliwość wychwycenia ewentualnych błędów, zaniechań i zaniedbań. Ich usunięcie, jeszcze zanim firma zostanie oficjalnie wystawiona na sprzedaż, może pozwolić podnieść jej wartość. Doradztwo transakcyjne (https://uppercase.pro/uslugi/doradztwo-transakcyjne) powinno obejmować pomoc prawną w zakresie usunięcia tego typu błędów, zwłaszcza jeśli mają one charakter formalny.

Poszukiwanie inwestora i sporządzenie dokumentacji

W ramach doradztwa transakcyjnego realizowane jest nie tylko złożone i wieloetapowe badanie kondycji sprzedawanego przedsiębiorstwa, ale także pomoc w dotarciu do potencjalnych inwestorów. Wyspecjalizowane kancelarie prawne mają rozległe kontakty, dzięki czemu mogą z łatwością dotrzeć do inwestorów zarówno krajowych, jak i zagranicznych, co może pomóc nie tylko w szybszej, ale i korzystniejszej sprzedaży firmy. Profesjonalne doradztwo transakcyjne powinno obejmować również kwestie związane z negocjowaniem umowy i przygotowaniem dokumentów sprzedaży. Tego typu dokumenty powinny zabezpieczać interesy obu stron transakcji. Na taką dokumentację składa się zwykle zarówno umowa sprzedaży, jak i dołączone do niej różnego rodzaju załączniki.

Kluczem do korzystnego sprzedania firmy jest nie tylko prawidłowe określenie jej aktualnej wartości i podjęcie działań korygujących, które mogą tę wartość zwiększyć, ale także dotarcie do wielu inwestorów, co zwykle pozwala podbić stawkę. W celu sprawnej realizacji procesu sprzedaży firmy warto korzystać z fachowego doradztwa transakcyjnego i prawnego, angażując do współpracy wyspecjalizowaną kancelarię prawną.

About Post Author

admin

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

kredyt gotowkowy Previous post Co warto wiedzieć o kredycie gotówkowym?
elegancki zestaw pismienniczy w etui Next post Eleganckie zestawy piśmiennicze w etui – idealny prezent firmowy!